slapajblog

Gyülölöm a hazugságot. Vallom, hogy az őszinteség - még ha fáj is - az egyetlen járható út.

Lefotóztak

2014. május 13. 08:11 - sztorma(HCJD)

no foto.jpgLefotóztak. Felkerültem a világhálóra. Sőt mi több olyan portálra is, amire nem kívánkoztam. Joggal mondhatja Ön kedves olvasó, hogy na bumm! Mi a gond?

A gond az, hogy akaratom ellenére történt mindez. Nem tudtam, hogy fotóznak. Azt meg pláne nem, hogy az elkövető kiposztolja a közösségi oldalára, onnan meg egy szélsőjobbos portálra kerülök. Nem vagyok híres ember, közszereplő sem. Nem rendezvényen voltam, ahol ugye büntetlenül lehet fényképezni. Ön mit tenne a helyemben? Hallgatna? Feljelentené a tettest?

Szombaton tudósítani mentem több eseményre. Az egyikről nem írtam, mert alig tíz-tizenkét ember jelent meg. Úgy döntöttem, erről ilyen formán nem írok. Többet ártana, mint használna.

Két esemény közt volt még jó egy óra a kezdésig. A kis társasággal leültünk kávézni, beszélgetni egy presszó „teraszára”. Többeket látásból ismertem már. Volt köztük közszereplő és ismert ember, és politikus is. Volt, akit akkor láttam először. Nem mutatkoztunk be egymásnak. Nem vettem észre, hogy lencsevégre kaptak. Engedélyt se kért tőlem a fotózó semmire. Ő csak kattintott, majd még aznap kiposztolta a képet. Az meg élte saját életét, nem maradt a készítő „mosoly albumában”.

A fénykép készítője ezzel a tettével megsértette a március 15-től hatályos új PTK-t, mely szerint:

2:48. § [A képmáshoz és a hangfelvételhez való jog]
(1) Képmás vagy hangfelvétel elkészítéséhez és felhasználásához az érintett személy hozzájárulása szükséges.
(2) Nincs szükség az érintett hozzájárulására a felvétel elkészítéséhez és az elkészített felvétel felhasználásához tömegfelvétel és nyilvános közéleti szereplésről készült felvétel esetén.

Újságíróként még a PTK módosítása sehol sem volt, én már mindig engedélyt kértem olyan esetben is, amikor nem kellett volna a fotózásra. Ugyanígy tőlem is, és másoktól is több olyan eseményen engedélyt kértek a fotózásra, ami nem tartozik a tiltás hatály alá. Nem mentesíti az elkövetőt a törvény megszegése alól az a tény, hogy nem nevesítette a jelenlévőket. Nem azért ágálok, mert a társaság tagjait nem vállalnám bármikor. Sőt! Azért vagyok felháborodva, mert a hozzájárulásom nélkül került a kép nyilvánosságra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://slapaj.blog.hu/api/trackback/id/tr536158806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása