slapajblog

Gyülölöm a hazugságot. Vallom, hogy az őszinteség - még ha fáj is - az egyetlen járható út.

Pletykák, tények és a tér

2014. július 23. 16:45 - sztorma(HCJD)

7_1.jpg

Ötven napon keresztül ott volt a Szabadság téren. Csendben tette a dolgát. Ha kellett jogi segítséget adott, megoldotta a hangosítását. Június elején hirtelen eltűnt. Pletykák kaptak szárnyra. Biztosat senki nem tudott arról, hogy miért „tűnt” el.

 A pletykák hátteréről, a térről, az emlékműről beszélgettem Suchman Tamással a szobor felállítását követően.

 - „Kihasználták, megsértették, nem köszönték meg, hogy fizette a hangosítást.” Ilyen a pletykákat lehetett hallani. Mennyi igaz ebből?

- Nem sértettek meg. Nem támogattam senkit és semmit anyagilag. A barátaim munkáját segítettem. Tisztelem a szervezőket. Tudatosan nem vállaltam nyilvános szereplést. Igény lett volna rá. 71 családtagomat vesztettem el. A lelkem „ültetett” ki ide a térre. Elítélem az antiszemitizmust. A parlamentben is megtettem mindent, amit meg tudtam tenni a zsidókért. Szörnyűség, hogy a holokauszt túlélők még ma is félnek.

- Itt a téren többször kifogásolták, hogy a MAZSIHISZ és a nagy egyházak képviselői nem jelentek meg.

- A zsidó egyház is a történelmi egyházak közé tartozik, úgy is kellene kezelni. Ezt azonban a többiek félnek ma megtenni. 2000-ben volt utoljára egy párbeszéd az egyházak és az akkori köztársasági elnök – Göncz Árpád – közt. Szükség lenne újra egy ilyen nyilvános párbeszédre. A megszervezését újra megtenném.

- Az emlékmű?

 - A világon sehol se állítanak ilyen emlékművet. Nem értem, hogy hogyan lehet ezt megtenni Magyarországon. Nem hittem, hogy a tiltakozások ellenére felállítják. Meggyőződésem, hogy a szélsőjobb találta ezt ki. A szélsőjobb többet tud a zsidókról, mint maguk a zsidók Egyezség lehetett a Fidesz és Vona közt egy esetleges szövetség érdekében. A szélsőjobb nem támogatható semmilyen formában. Orbán Viktort tévútra terelték. Ha magától döntött így, ha érdemtelenné, tisztességtelenné vált meg kell buktatni.

- További tervei a téren?

- Addig itt leszek, míg kell. Ha a helyzet keményebbé válik, „kardot rántok”, teszem a dolgom. A jelenlegi antiszemita, szélsőjobbos légkörben a holokauszt 70 éves évfordulójának nagyobb a jelentősége.

 Megjelent:

http://demokrata.info/interjuk/1087-pletykak-tenyek-es-a-ter

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://slapaj.blog.hu/api/trackback/id/tr856538341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása