slapajblog

Gyülölöm a hazugságot. Vallom, hogy az őszinteség - még ha fáj is - az egyetlen járható út.

A szalag csodája

2012. augusztus 03. 18:31 - sztorma(HCJD)

Gouba lakók 2

morvay2.jpgA Gouba szerintem legérdekesebb „lakója” Morvay Ibolya textilművész. Parányi asztalkáján textilből készült ékszereket találhat az érdeklődő. A Ráday utcában és galériákban, kiállításokon megfordulóknak ismerős lehet a Morvay név. Historikus témavilágú textilképeivel számos kiállításon találkozhatott az érdeklődő, munkáival több díjat nyert.

Hogy hogyan vezetett útja az Iparművészeti főiskolától a Goubaig? Beszélgetésünkből megtudhatja.

-  Hogy lesz egy „bőrösből” textilművész?

-    Eredetileg bútor szakra jelentkeztem a Képző- és Iparművészeti Középiskolába. Bőr szakra tettek át. Nagyon megszerettem. Tanárunk, Csiba Éva új alapokra helyezte a bőr szakosztály elméleti és gyakorlati oktatását. Az itt kapott szakmai ismeretek késztettek a továbbtanulásra.

Az iskola elvégzése után önállósodtam. Valóságos kis manufaktúrát építettem ki 15 év alatt. Cipőinket, táskáinkat nagyon kedvelték a vásárlók. Aztán megváltozott minden… Egyre inkább a külföldi, ismert márkák vették át a fő szerepet a vásárlóknál. 

Egy Nemzeti Múzeumi látogatás, az ott kiállított palást adta az igazi lökést a textil felé. Hát így lettem textiles röviden!

- Mi városlakók leginkább a Ráday utcai zászlóival találkozunk. Igaz csak akkor, ha utána érdeklődünk az alkotóknak.

-         Nyaranta, május elejétől rendezi meg Czeglédi Júlia a Ráday utcában a zászló kiállítást. Érdemes arra járni és a szakma művészeinek alkotásaiban gyönyörködni.

- Az „Álom hava” című film jelmezterveinek elkészítése mit jelentett Önnek?

-         Ez egy szerb – magyar koprodukcióban készülő film. Nem csak megterveztem a film kosztümjeit, hanem magam kiviteleztem minden darabját. A megbízás elnyerésében nagy szerepe volt textilképeimnek. A producer és a rendező látta azokat, megbíztak a munkával. Igazi ajándék volt ez nekem.

- A Goubán láttam az ékszereit és beleszerettem. Ez az új szakasza művészetének?

- Nem új ez. Mindig is volt. 1982.-ben készítettem első ízben a bőr struktúrákat ékszer funkcióval felruházva.  2006-ban a 2. Textilművészeti Triennále Szalag kategóriában díjat kaptam. A „Rétegződések” szalag munkám kicsinyített „változatai” jelennek meg többek között ékszer formában. 

Szeretem a Gouba vásárlóit, fontos a visszajelzésük, friss szempontjaikat igyekszem megfontolni a tárgyaim kialakításánál. Az iparművészek minden eddigi értékesítési lehetősége megszűnt. A Csók Galéria is bezárta előttünk a kapuit, így az ehhez hasonló művészeti vásárok maradtak meg nekünk.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://slapaj.blog.hu/api/trackback/id/tr694694475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása