slapajblog

Gyülölöm a hazugságot. Vallom, hogy az őszinteség - még ha fáj is - az egyetlen járható út.

„Ajjaj! Nagy a baj!”

2013. január 20. 16:17 - sztorma(HCJD)

104_1734.jpgMondogatta az idős bácsi kántálva tegnap este a Blahán. Nem csak a baj volt nagy. Hideg is volt, meg meleg étel is.

Már délután négykor – két órával a kezdés előtt - kezdett megtelni a tér. A buszra várók meglehetősen vegyes érzelmekkel figyelték a fegyelmezett sorba rendeződőket. Többen megjegyezték „mit keresnek itt? Ilyenkor nem szoktak ételt osztani!” A fedél alatti és fedél nélküli „világ” élesen elkülönülve élte életét. Nem keveredtek. Vártak. Ki meleg ételre, jó szóra, más a buszra.

Lent az aluljáróban még nyoma sem volt a Börtön Helyett Lakhatást! hálózat, Szolidaritás éjszakája címmel megrendezett akciójának.  Egy háromfős társaságra lettem figyelmes. Termoszból forró teával, szatyorból étellel kínálták az ott lévő hajléktalan embereket. Tették mindezt csendben. Figyeltem őket. Jutott repeta is annak, aki kért. Talán a tea hamarabb elfogyott, mint az étel.  Utánunk mentem. Érdeklődtem. Ők függetlenül a mai rendezvénytől heti rendszerességgel jönnek.

Mire visszaértem a térre már meleg levest szürcsöltek a várakozók. Ekkor lettem figyelmes a kántáló bácsikára. Neki nem jutott az első adag ételből. Fáztunk mind a ketten. Megvigasztaltam, hogy lesz még étel. Nemsokára újabb adag érkezik. Álljon be nyugodtan a sorba.

A szervezők elmondták, hogy úgy nagyjából 300 adag étellel készültek. Érkezik még rakott krumpli meg palacsinta is. Van kenyér is bőven. Többen ígértek élelmiszert is.

Két fogás közt kisebb hangzavar támadt az amúgy csendes téren. Önkéntesek teli szatyrokkal ruhákat hoztak. Páran egymás kezéből kapkodták a téli darabokat. Az „ételes sor” is megmozdult. Többen reklamáltak, majd megnyugodtak. Foglalták a kiállók helyét, ők meleg ruhát hoztak. A rend újra helyreállt.

Akadt munkájuk a sajtósoknak is. Készültek az interjúk a szervezőkkel. A fotósok nem voltak „kedves vendégek”. Én sem! „Pénzt adjál a fotózás helyett!”  „Idejön drága géppel és néz” .

Este fél nyolcra az eddig megjelent és láthatóan helyét kereső, tébláboló Schiffer András, valamint kislányával érkező Török Zsolt is elment.

Ilyen volt 16 és 20 óra között 2013. január 19-én a Szolidaritás éjszakája a fővárosi Blaha Lujza téren.

Nézze meg az estéről készült klip-et is 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://slapaj.blog.hu/api/trackback/id/tr735028926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása