slapajblog

Gyülölöm a hazugságot. Vallom, hogy az őszinteség - még ha fáj is - az egyetlen járható út.

A könyvek korán halnak?

2012. március 04. 12:44 - sztorma(HCJD)

Ön szerint meddig él egy könyv? Mikor járt utoljára könyvtárban? Tudja, hol van a halott könyvtár? Járt ott? Elmenne oda?

Ha nem tudja a választ, kérem, menjen el az Arany János utcai Centrális Galériába.

Itt kapott helyet a Halott könyvtár. Ne ijedjen meg. Itt csak a könyvek halottak. Hogy mitől? Attól, hogy 1989 óta senki nem kölcsönözte ki őket egy könyvtárból sem. A válogatásban csak 1945 és 1989 között, Magyarországon, magyar nyelven megjelent, általános érdeklődésre számot tartó könyvek szerepelnek. Meglehetősen változatos témakört ölel át az itt kiállított ötezer kötet. Van köztük műszaki és mezőgazdasági, ifjúsági és művészeti valamint szépirodalmi is. Valamikor siker könyvek voltak. Mára meghaltak. Mi is tehetünk halálukról! Megfeledkeztünk gyermek és ifjúságunk olvasmányairól. A mezőgazdasági, orvosi könyvek egyik-másika fölött eljárt az idő. Fejlődött a tudomány. Ennek ellenére ezek a könyvek is ugyanolyan értéket képviselnek, mint a múzeumokban megcsodált régiek.

Megdöbbentett, hogy ottjártamkor én voltam az egyetlen látogató! A 300 nm-es teremben mégsem éreztem egyedül magam. Ott voltak a könyvek. Kézbe vehettem őket, beleolvashattam rég olvasott lapjaikba. Meghallgathattam, megnézhettem a könyvajánlókat, sőt én is javasolhattam olvasásra egyiket, másikat.

Az itt eltöltött másfél óra után szomorúan távoztam. Miért? Azért mert a megnyitás óta alig-alig tér be ide látogató.

AZ OSA Archívum és az ELTE Egyetemi Könyvtár munkatársai nekünk, könyvmolyoknak készítették ezt a különös könyvtárat. Szívesen segítenek, beszélnek egy-egy könyvről. Menjen el és mentsen meg egyet közülük! Azokat a könyveket, amelyeket olvasásra ajánlják, kiveszik a Halott könyvtárból és újra élni fognak!

A kiállítás megtekinthető 2012. április 22.-ig, hétfő kivételével minden nap 10 és 18 óra között. A Halott könyvtár ingyenesen látogatható a Centrális Galériában, az Arany János utca 32. alatt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://slapaj.blog.hu/api/trackback/id/tr264287914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása