slapajblog

Gyülölöm a hazugságot. Vallom, hogy az őszinteség - még ha fáj is - az egyetlen járható út.

Arany Liliom és a szobapolitikus

2012. október 10. 09:12 - sztorma(HCJD)

Csécsei Ilona.jpgTalálkozott már szobapolitikussal? Tudja, hogy az arany liliom nem egy virág? Mi köze van a kettőnek egymáshoz?

A két fogalom egy törékeny, öt gyermekes asszonyt, Csécsei Ilonát „takarja”. Ilona nem csak családja gondját-baját vette nyakába, hanem másokét is.  Jó pár évvel ezelőtt létrehozta az Arany Liliom Alapítványt, melynek fő tevékenysége a hátrányos helyzetű családok segítése.  A huszonnégy órából – ahogy Ő mondja – huszonnégy a négyzeten órát van talpon. Szervez, pályázatokat figyel és ír. Neveli lányait, keresi, hogy hol tud segíteni. Na meg persze politizál.

- Hogy lesz valakiből szobapolitikus?

- Hogy másból hogyan lesz, azt nem tudom. Én, úgy lettem az, hogy néztem a parlamenti közvetítéseket.    Figyeltem. Ha a szegényeket, gyermekeket, érintő dolgokat hallottam, és véleményem volt róla, vagy nem értettem vele egyet, akkor írtam…. Az illetékes képviselőt megkerestem, felhívtam a figyelmét azokra a dolgokra, amit kifelejtett.

 - Mások is nézik a parlamenti közvetítéseket, de fogadok, nem jut eszükbe ilyen. Kapott választ, érdemes volt?

- Igen! A megkeresett képviselők közül volt, aki segített ténylegesen. Volt olyan is, aki ígért……Összességében elmondhatom, hogy pozitív visszhangja volt a megkereséseimnek.

-  Közösségi oldalakon nem egyszer láttam felhívását. Szinte mindenhol ott van ahol a szegényebb, vagy még szegényebb családoknak gyűjtenek.

- Alapítványunk az Arany Liliom egy kis alapítvány. Mi is forráshiánnyal küzdünk sokszor, és persze az „ismeretlenséggel” is. Ha adományozásról van szó, az embereknek leginkább a „divatos” alapítványok jutnak az eszébe. Az évek óta dolgozó kisebbekről vagy nem hallottak, vagy nem is gondolnak rá.  Az 1%-ot mi nem kaphatjuk meg. A hivataloknak meg púp vagyunk a hátukon.

- Mi lenne, vagy mi a megoldás, hogy a kisebb alapítványok is hozzájussanak forrásokhoz, adományokhoz?

- Az első és legfontosabb, hogy a pályázati kiírásoknál ne legyen csúszás. Nem egyszer hónapok mennek el a várakozással, kevés idő marad a végrehajtásra. Nem könnyű egy pályázat elkészítése. Hiánypótlásra nincs lehetőség, ha valami esetleg kimaradt.

 Másik lehetőség, amit még kevesen ismernek az, az internetes adományozás. Itt, az adományozó kiválaszthatja, hogy melyik civil szervezetet szeretné támogatni a vásárlásával. Így működik az „Adomány pláza” és a „Licit szalon” is.

Csodálom Ilona energiáját, kitartását. Kívánom, hogy alapítványával tagja legyen az Emberjogi Bizottságnak – ezt szeretné elérni. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://slapaj.blog.hu/api/trackback/id/tr484830166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása